måndag 21 januari 2008

Sladdtrassel & gullunge

Ja så är det då måndag igen och ny arbetsvecka. När jag kom hem
fick jag för mig att börja koppla o greja med en lampa som jag köpt
på loppis en gång. Jag tänkte att ovanför min vita skåp i hallen kan
jag sätta den. Sagt o gjort jag slaktade två andra lampor för att få tag
på kabel som räckte, sen fick jag ta ett fäste från en skomakarlampa
då det fattades fäste på lampan. Efter ca. 1 timmes joxande var det klart,
så fattades bara själva upphängandet av lampan. Jag klättrade opp
satte en krok på trappsteget(skåpen står under trappen)hängde upp
den. Vad ser jag då jo lampan passade absolut inte där, isamma veva
kom mannen in efter snöskottningen han bara stirra o sa. -Men så där
kan du väl inte ha det? Lite småputt blev jag fast jag tyckte samma
själv. Så nu ligger lampan i en hög på golvet och jag klurar på var den ska
höra hemma.


Den här söta nappflaskan köpte jag till barnbarnet (snyggEmil)
det står GULLUNGE på den söt va?
Den ska han få så fort jag träffar honom.
Just nu har det varit mycke förkylningar för hela familjen,
men jag tror att alla är på bättringsvägen.
Ska också säga välkommen hem till yngsta sonen våran
han fick komma hem från lac. idag
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kramar & snöflingor (fast i morgon ska vi visst få se solen!)
Ulla-Bella

7 kommentarer:

Anonym sa...

ibland är inte ens ideer så lyckade men huvudsaken att man har prövat.Säkert hittar du nån bra plats för lampan.Vad skönt att sonen får komma hem. ha en bra kväll. kram ewa

Lilla Blanka sa...

Men vilken gullig nappflaska..!
Han blir nog glad :)
Hoppas du reder ut det med lampan, men det gör du säkert!
Kram
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ibland blir det inte som man tänkt sig med vissa saker, man har en klar bild av något - man blir lurad på något sätt. Men oftast kommer man på något nytt som blir bra, eller hur? Mysig nappflaska!Härligt att sonen fick komma hem!
Kram
nina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh , vad jag känner igen mig i ditt joxande , jag är precis likadan när jag kommit på något :-)
Synd att lampan inte passade där du tänkt , ännu mer synd att mannen hann påpeka det , så retfullt :-)
Hoppas snyggingen gillar sin coola flaska , det finns så mycket roligt att köpa nu för tiden , i flask och nappväg .
Ha det gott !
Kram/Lotta

Tummelisa sa...

Lampan ser jättesnygg ut, synd att Du inte tycker den passar där Du tänkt.
Skönt att sonen kryat på sig. Annorlunda nappflaska hoppas den är bra att äta ur.
Kram Tummelisa

Tummelisa sa...

Lampan ser jättesnygg ut, synd att Du inte tycker den passar där Du tänkt.
Skönt att sonen kryat på sig. Annorlunda nappflaska hoppas den är bra att äta ur.
Kram Tummelisa

Lindesnäs-Annika sa...

Visst blir man lite putt när något manpysslat med inte blir alls som man tänkt sig!! Lampan var iallafall jättefin den hittar säkert sin plats.
Vi här nere i södra sverige längtar också efter solen, det regnar mest fast idag var det två minus och blixthalka..... Våren måtte komma snart!!

Kram, Annika