måndag 14 januari 2008

Mellan julmaten & semlorna


Så är då äntligen all julmat slut, och jag fick sån lust att göra
rostade grönsaker till middag, det ser väl härligt ut och gott
var det också. Oh snart är det semmeldags njam, njam,
så bäst passa på att vara lite nyttig i maten.


Idag kom en gammal kompis in på mitt jobb, i ena handen
bar hon en picknickkorg och iden andra en konsumkasse.
Nu var det ju inte så att hon skulle på någon picknick med
mej men däremot undra hon om jag möjligtvis ville ha den
korgen. -Men visst sa jag våren är ju inte så långt
borta och jag älskar utflykter

I påsen som hon hade med sej fanns massor med fina
handbroderade barntavlor som hon också undra om
jag ville ha, klart jag vill ha !!! jag har ju fyra barnbarn
att dela ut till. Kompisen är en fena på att sticka och
brodera otaliga är dom tavlor hon sytt och otaliga
plagg hon stickat. Ofta har jag haft den stora äran att
få ta del av allt fint hon gjort.


Tack kära kompis som du ser har jag(provpackat ) korgen,
kaffetermos, läsk , koppar mm.
Till sommarn kanske du följer med på utflykt med mej
vem vet?
Jag är så himla glad över ALLA mina kära vänner
om ni visste vilken glädje ni ger mej även ni bloggvänner!
Kramar & underkylt regn
så ta det lugnt på vägarna!
Ulla-Bella

7 kommentarer:

Tummelisa sa...

Vilken gullig kompis Du har, och vilka fina saker hon tllverkat.
De rostade grönsakerna ser mycket goda ut, och nyttiga som sagt...
Semlor är också goda....vi har redan provat här.
Ha det bra.
Kram från Tummelisa

Gry sa...

Så fina tavlor hon broderat.. Barnbarnen blir säkert jätteglada ,-) Söt picknickorg du fick, och så praktisk med förvaring för termosar och flaskor på sidan...

Kram Gry

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken gullig kompis!
Den där maten fick det nästan att vattnas i munnen på mig. Så gott!
And remember:
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Natti, natti
kram
nina

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan,
klart att du får länka till mig, jag blir bara smickrad!!
Åhh, rostade grönsaker påminner mig om grilltider och sommaren... visst längtar man dit?!!!
Vad bra med kompisar som kommer med så bra presenter, antar att barnbarnen blir nöjda..

Ha det bra , kram

Anonym sa...

Rostade grönsaker är en klar favorit här hemma och det blir det ofta.
Vilka fina arbeten du fick
kram ewa

annelie sa...

hej på dig!
å va god maten såg ut.jag är tebax på jobbet,jobbar 4 timmar/dag det är alldeles nog så här i början iaf.i går åt jag årets första semla...mums jag bara älskar semlor,köper semla ofta till fikarasten ,det blir en hel del semlor för mig ett tag framöver...haha /ha det bäst hälsa gubben din/kram

CHIC-HANDSOME sa...

great week