söndag 27 januari 2008

Sommarsmak


Var till stan i veckan köpte denna söta dockservis på
INDISKA. En liten bedårande kanna och

fyra små koppar med fat. Tänkte att det är bra
att ha om man ska ha kafferep med småttingarna.


När det är grått o kallt-20 grader ute, vad gör man då?
-Jo man gräddar våfflor så klart. Serverar med grädde o sylt
njam,njam så gott och bra att bjuda besökare på.
Dock dracks kaffet i en något större servis vilket säkert
uppskattades av främmandet.



Ja vad kan man mera göra för att förgylla vardagen

i vintermörkret, varför inte koka en flaska
hemkokt smultronsaft, gissa om det smakade sommar.
Annars har det inte hänt så mycke denna helg, och
jobbet väntar imorron. Har tandläkartid imorn usch o fy,
vill inte....
Ha det gott allesammans!
Kram Ulla-Bella

13 kommentarer:

Tummelisa sa...

Oh vad sugen jag blev på våfflor...
Saften ser väldigt god ut också.
Stackars Dig, tandläkaren, det är min värsta fobi. Brukar ringa återbud in i det längsta. När jag väl är där går det bra, men innan...
Kram Tummelisa

Handplockat sa...

men ååh jag tror nog att jag aldrig blivit så våffelsugen som jag blev nu när jag såg dina
=)

vi har revyrepat hela helgen =)chlj
kommer du å kikar?

kramen

Lilla Blanka sa...

Åh våfflor...! Måste ha :) Det har sina fördelar och nackdelar att ha väldigt nära till affären...men nu skall här bli våfflor :)
Vad söt dockservis, och vad gulligt av dig att tänka på de små när de kommer på besök och får fika i den :)
Kram
Mia

Sussie sa...

Gott gottigottgott :) Servisen från indiska var riktigt söt :) Ha en fin kväll, kram

husnummer30 sa...

Hi, hi! Ja det där med glasögon...skulle jag inte ha mina på mig skulle inte mycket bli rätt. Närsynt och brytningsfel...det kan bli intressant!

Nu har jag dock börjat fundera på det där med spegelvänd text. Återkommer med en liten kommentrar om jag kommer på något smart sätt att fixa till det, men hur fungerar det där med tryckning rent praktiskt? Skriver man ut från datorn eller?

Anonym sa...

Vilken söt liten servis.Våfflor smakar alltid bra med lite grädde o sylt till, och nu blev jag plöstligt sugen på det.Det går säkert bra hos tandläkarn,det bästa med att ha varit hos tandläkarn är att det är så befriande skönt efteråt.En gång svimmade jag i tandläkarstolen när han skulle bedöva.
Kram ewa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Mmmmm , nu blev jag så sugen på nåt gott !
Hur i hela friden kan du koka smultronsaft mitt i vintern ..? Har du en guldgruva i frysen månne ?
Jag / vi har en vit smultronsort , snowwhite tror jag den heter , som har blivit som ett ogräs nästan . Men den är riktigt god för att vara trädgårdssmultron , smakar som vilda . Enda kruxet är att man inte riktigt vet när de är mogna
:-)
Usc ja , tandläkaren är ingen höjdare , hua , din stackare !
Kram/Lotta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hörru du vad du frestar! Önskar jag fick va med på det våffelkalaset och jag som är kaffekärring hade valt saften! Gu' va gott!! Vilken härlig dockservis du hittat!
Kram och lycka till imorgon.
nina

Lindesnäs-Annika sa...

Lite smultronsaft i dom söta kopparna så har du kalaset fixat!! Jag gör allt just nu för att hitta vårkänslor eller sommarkänslan...
Hoppas att du haft en riktigt skön helg!

Maria sa...

Vilken fin servis....och våfflor, Mmmm det älskar jag!!

Anonym sa...

Himmel vad söta! Jag älskar vitt och blått i kombination!

Ann-Catrin sa...

Ohhh våflor!!
så gott det såg ut... och smultronsaft... det måste ju smaka himmelskt!!!'Aldrig druckit sån hemgjord!!
kramar A-c

Anonym sa...

Tack för att du tittade in hos mig.En sån där servis har min dotter med,hon serverar mig div. gott ur den.M.v.h.Katta