måndag 28 januari 2008

Nästäppa


Mannen i huset fick bestämma vad jag skulle göra av
äggkorgen. Den fick en fin plats och hänger nu i krokar
från taket. Bredvid hänger en klocka i sten med en "ren"!



Kan ni gissa vad som är i burkarna, inte lätt men det är
marsmallows. Det har lilla mannen inte sett ännu, han tror
det är bitsocker, så därför är dom kvar ännu!

Vakna imorse med världens nästäppa och lite ont i halsen, egentligen lite lättad för då kunde jag med gott samvete ringa och avboka min tandläkartid.Jag samlade ändå ihop benhögen och kravla mig till jobbet. Jag har aldrig mått speciellt bra av att lägga mig ned om det inte är absolut nödvändigt, så dagen har ändå avlöpt riktigt skapligt ett par panodil kan göra mirakel. Lite varmare ute är det också bara det gör livet lättare. Nu ska jag gå och slappa lite på soffan, vi ses.

Kram Ulla-Bella

11 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Vilka gulliga små burkar med gott i, det ser både mumsigt och mysigt ut.

Krya på dig! Var kommer dessa förkylningar ifrån? De har inte vett att förstå när de inte är välkomna ;-)

Kram, Karin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hörru du du !! Var du verkligen så däppt , så att du inte hade klarat av fabror tandläkaren :-)
Nej , det är ingen höjdare då !
Fint med äggkorgen i taket , jag gillar när det hänger saker i taken !
Ser oxå fram emot tystgående dammsugare !
Kram/Lotta

Lindesnäs-Annika sa...

Hoppas att du mår bättre idag. Tack för din värmande kommentar, det känns bättre nu med lite distans till hans utspel. Jo, det fanns ett arrendekontrakt på marken när vi köpte. Idiotiskt med facit i hand men vi ville så gärna ha huset. Sånt e livet!
Vilka fina godisburkar, dom hade inte varit fula länge hemma hos oss, fast det där med sockerbitar är alldeles lysande!! :)

Ha det bra! Kram

Anonym sa...

Bra ide att hänga korgen i taket.De där marshmallowsen i burkar är ju riktigt fina.kram Katta

Anonym sa...

Vi har en liknande klocka - fast med en tjäder på. Jag tycker de är superläckra!

husnummer30 sa...

Hej! Nu har jag luskat lite ang. spegelvänd text. Har man inga fancy program på datorn kan man faktiskt använda sig av Paint.

Börja med att göra en ganska så stor bildruta. Välj sedan "A" (=text). Gör en textruta lika stor som själva bildrutan och skriv in den text du vill ha. När du klickar på "A" ska en textmeny komma upp automatiskt. Om den inte gör det välj "View" och klicka på "Text Toolbar". Med hjälpa av textmenyn kan du sedan välja typsnitt, storlek och dyl. Vill man ha annan färg på texten så markerar man bara texten och väljer en färg i färgmenyn. När man sedan är nöjd med texten väljer du "Image" och därefter "Flip/Rotate". I den lilla rutan som kommer upp väljer du "Flip horizontal" och klickar OK. Då blir texten spegelvänt och då ska det väl bara vara att skriva ut!?! Kom bra ihåg att välja "Landscape" som pappersformat under "Page setup". Har du/ni några frågor så hör av er. Nu har jag ju en engelsk version av programmet, men det borde heta ungefär det samma på svenska - om du/ni skulle ha en svensk version.

Ha det bra! //Jill.

Sussie sa...

Stackars dig med förkylningen, men lite tur med tandläkarn ändå :) Jag gillar klockan med renen. Kul att du vill hänga med mig, det gör mig glad. Nu blir det tyst på min sida i ca 2 veckor och sen kör jag igen, då hojtar jag till. kollar såklart läget här under tiden, kramar

annelie sa...

go kväll i stugan ja inte är det kul med förkylning men det går om så småningom.jag och lilleman har hostat hur länge som helst nu och jag har även haft halsont.
fint du har på bloggen.
krya på dig/kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fint med äggkorgen, fiffigt med marshmallowsen i burkarna, fast här hade barna listat ut det snabbt! Ja, tur det finns Panodil och liknande. Har du förresten testat Panodil brus med svartvinbärssmak, som man löser i varmt vatten? Rekommenderas varmt, de gör susen! Finns i påsar (som samarin nästan) att köpa på apoteket.
Många krya-på-dig-strålar!
kram
nina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Glömmer hela tiden bort att säga att ditt bildspel är jättefint! Har du tagit bilderna själv? Jag älskar solned- och uppgångar som du väl redan förstått :D
kramiz
nina

annelie sa...

hej! när jag får upp ett bakil så blir det ett par sorter medan jag står vi spisen...haha idag har jag inget högt tempo.syltrutorna är goda och enkla att baka ska försöka komma i håg att lägga in receptet på min blogg någon dag.ha en bra kväll /kram