torsdag 24 januari 2008

Tredje gången gillt


Vill börja mitt inlägg med att visa så fint snön
hänger på tork på mina tvättlinor. -21 igår
bara -1 idag, men snö,snö och åter snö!


Som sagt var tredje gången gillt med gardinbyte
i köket.
Panelgardinerna som jag gjorde med tryck på var inte
riktigt min stil, så ner åkte dom och sen satte jag
upp mina vita linnegardiner.


Rullgardinen är en fuskis . Tyget köpte jag hos Lantlivs
Anette i Kalix för något år sen.



Av panelgardinerna som jag tog ner sydde jag
en kudde. Den ska bli en present till barnbarnet
Emma som fyller sex år den 31 Jan.
Det syns inte så bra men bilden är tagen på Emma
när hon fyllde fem ifjol.
Så inget går till spillo det finns ju ytterligare en
längd kvar det kanske blir en kudde de me.



En liten spetsängel fick plats i ett hörn på kudden.
Ha det gott alla bloggare där ute.
Hej o mys o må!

Kram Ulla-Bella

7 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Nä men ! Gardinerna som var så fina !!!
Ja , men det är så där när man inte trivs ;-)
Kudden blev ju i stället urgullig , va påhittig du är . Tyvärr sover mannen , som vet vad färgen heter ;-) Men jag lovar att lägga ut det på min blogg när han vaknat !!
Ha det gott och kramisar !
Lotta

Sussie sa...

Jisses, du är minsann igång du. Själv har jag inte fått ner mina julgardiner än :p Blev ju jättefint med nya gardinerna, smart att sy en kudde med foto på. Ängeln är supersöt :) Ha en fin helg, kram.

Tidsmästarinnan sa...

jag gillar också när man kan ta till vara saker, och vad fint det blev sen!
Nu blev jag riktigt inspirerad :-)
trevlig helg!
S.

Snäckornas sjö sa...

Hejsan!

Tack för kommentaren hos mig! Du har så rätt, inte många som kan hantverket längre. Det är en stor koloss vi har. Går ända upp till nock och jag vågar inte ens tänka på vikten. Den värmer hela övervåningen så element har vi bara på i badrummet.

TYcker dina gardiner du har nu är jättefina! Gillar den där blåa hissgardinen väldigt mycket. Och kudden blev ursöt!

Ha det gott!

husnummer30 sa...

Hej!

Vad roligt att du hittade till min blogg!

Söt kudde du gjort, hoppas att det blir en uppskattad present.

Texten på kudden har jag broderat på aidaväv med korsstygn. Mönstret till bokstäverna hittade jag på nätet. Hoppas att det hjälper - eller så kanske jag förstod din fråga fel?

Stormvikens Anita sa...

Jättegullig kudde och vad fint med den lilla ängeln. I morgon ska jag sy tofflor jag lägger ut bilder på bloggen titta in om du har tid.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad fina dina nya gardiner blev! Fiffigt att ta tillvara de andra och sy kuddae av. Den är underbart söt, vad pysslig du är!
Kram på dig
Ha en trevlig helg!
nina