lördag 16 februari 2008

Lördagsgodis


Så var det lördag igen, den tillbringas iaf. den här helgen i vardagsrummet framför tv.n, eller det vill säga jag kommer att tillbringa den där alldeles själv. Min man han ska på herrmiddag ikväll hos sönerna och brodern min. Dom ska göra gomiddag och kolla på trav.
En annan stannar hemma och ser på melodifestivalen.
Här en bild av min gamla symaskin som följt med i många år. Rören som syns på väggen ska målas så småningom det blev en massa rör efter att vi konverterat till fjärrvärmen.



På symaskinen står detta fruktfat som är av Italiensk porslin och hör till en serie, men tyvärr har jag inte plats att ha dom samlade på ett ställe. Till serien hör vas två kannor och en skål.


På symaskinen ryms även mina guldiga saker. Mitt hem kan tyckas vara som en påse gott o blandat inte mycke Feng shui här inte, men vi trivs.


Kolla här då, gottskålen är laddad så nu kan melodifesten börja. Hoppas bara att det blir bättre än förra helgen annars blir man då besviken. Imorgon ska vi tillsammans med goda vänner gå på revy, det ska bli så himla kul att äntligen efter något års uppehåll få se på revygänget igen, undrar vad dom hittat på, hoppas på många goda skratt i alla fall!
Trevlig Lördag everybody!
Kram Ulla-Bella

19 kommentarer:

Kannor och karaffer sa...

Skönt med egen stund ibland - jag ska också kolla in melodifestivalen....en stund iallafall.....visst är små barn livets krydda - ibland får man kommentarer så man kan ramla av stolen.........och många goa skratt.

Ha en bra dag - bloggvännen!
/Ann

Lisas torp sa...

Tackar för titten hos mej och håller med - det är mycket man vill uppleva och ibland räcker varken orken eller tiden till.

Vacker symaskin du har - jag har en likadan på min kalla vind och som väntar på ett bättre ställe när jag kanske får lite större!
De är riktigt vackra möbler!!!

Ha en fortsatt skön helg!

Kram

Lisa

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig!

Japp, om vi mot all förmodan tröttnar på vårt alldeles nyinköpta skåp skickas det direkt till dig! :-)

Du har ju också en massa roliga och fina inredningsdetaljer i ditt hem! Jag vet eftersom jag är här inne och smyger titt som tätt *ler* Om du ändå känner för att shoppa loss känner maken till flera roliga butiker i Skellefteå, om du brukar åka dit. Vi har en del prylar inköpta där som jag gillar!

Ha en skön och lugn lördag (eller vild och rolig, om du föredrar det)!

Kram, Karin

Skatan sa...

Hej!

Det låter ganska skönt med en egen kväll... : )

Njut,

hälsar Skatan

Tummelisa sa...

Stackars Dig, ska Du sitta ensam,eller är Du som jag tycker att det är lite skönt ibland. Då kan man dessutom se på precis vad man vill.
Du visar så mycket fina saker. Jag tycker om allt, spelar ingen roll vad det är för saker egentligen. Bara som Du skriver att man trivs.
Du ger i alla fall mig inspiration med Din blogg,
Kram Tummelisa

Guldkorn i min vardag! sa...

Hoppas att utlandssemestern varit bra, tack snälla tummelisa för din fina kommentar!
kram Ulla-Bella

Ann-Catrin sa...

Det var inte dåligt med godis och smaskens du laddat upp... rätt skönt att få vara själv ibland..
din symaskin var väldigt vacker.. vi har en på vårt landställe.. och den är perfekt att sy på!!
ha en mysig kväll!!
kram A-C

Ann-Sofi sa...

hej!

Ja jag kände mig väldigt rik(:
det e så kul o kunna fynda kläder det e ju så himmla dyrt allting):
fint symaskinsbord sånt skulle jag vilja ha till min symaskin.

trevlig kväll...
Du har väl varit med och tävlat på min blogg(:

Anonym sa...

Vilket underbart italienskt fat du har.Ja symaskinsbord kan man ha till mycket.Jag är ju värsta stilblandaren jag.Skulle aldrig kunna vara trogen en stil eller färg.Sitter nu och bloggar med melodifestivalen i bakrunden men jag må då säga att inte är det min smak inte.Kram från Katta

Husbilsresan sa...

Skönt att bara slappa och mysa för sig själv ibland.Sitter också själv och ser på melodifestivalen....maken sitter vid den andra datorn och spelar poker och sonen är och bowlar med kompisar.
Vilken fin symaskin och fina saker på den också.
Kram/Gunn

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

o, så mycket fina saker,,har med en singer symaskin!!

Ja här har det med varit melodifestival!!Sanna var kanon!!
Synd inte Carola o andereas kom med!!

Lily of the valley sa...

Kul att du tittade in hos mig.

Skönt att vara själv ibland, göra som man själv vill...

Ett symaskinsbord står på min önskelista. Jag tycker de är så vackra...

Mmmmm! Din godisskål är väldigt frestande. ;)

Ha en fortsatt härlig helg
kram Lily

husnummer30 sa...

Sådana gamla symaskiner är verkligen superfina att ha som avställningsbord sådär! Din är superfin!

Ha det bra! //Jill.

Handplockat sa...

Men kramen
jag vet ju att Ni kommer i kväll =)

Jag lovar att Ni får en skärpt föreställning

jag ä'r mycket piggare
vi ska träffas i logerna kl 17.00 så jag ska hoppa i durchen nu

jag tycker sista nr innan finalen är bäst vi får höra vad du tycker

kramen

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kan vara skönt med ensamkväll ibland, det är min vardag varannan vecka, ensamstående 3-barnsmor, pga mannens arbete. Det är en livsstil, tung ena veckan men väldigt skön den andra, han "tar över" när han kommer hem.
Fint symaskinsbord med vackra saker! Har själv ett Husqvarna fast utan symaskinen kvar, trampan är också bortplockad :(
Vad kul med revy!!
kram
nina

Sussie sa...

Vilket jättefint fat. Mysigt med godis och melodifestival, vi körde samma här hemma. Ha en fin dag, kram.

Anonym sa...

Härlig symaskin.

Bodil sa...

Jag tror jag tar en Dumle!
Kram på dig

cicci sa...

Jajemän det är gardinen som är i trä! Tack för att du tittade in hos mig!
Kram /cicci